Sista sommarlovsveckan!

Den vintertid nu kommer med kyla, slask och tö. Nu nalkas kalla hösten, till marken seglar löv.. bläbläblä!
Nu är sista veckan snart slut. Det är den veckan man ska hitta på saker, återförenas med alla vänner och bekanta, för att sedan starta en ny hösttermin i skolan. Jag har lyckats hitta på en del i alla fall. Det har varit kräftskiva, sovaövernatt på brygga i furuvik, tjejmiddag med "Madonnafirande", filmkväll, och imorgon kanske, kanske man har tur med vädret och åker till Rörberg för att köra Go-cart.




Två fotbollsmatcher har spelats. Den första hette DM. Hade legat i soffan och peppat under dagen framför den nästan 5 timmar långa tennismatchen. När jag kom till samlingen var vi 7 pers, och ryktet gick att vi inte hade någon målvakt. Ryktet blev sanning. Fler spelare kom, men ingen rutinerad målis. LM fick dra på sig målvaktshandskarna, och hon var duktig under matchen tyckte jag. Strömsbro vann, men det var inte oväntat. Matchen idag vann vi med 2-0 över Valbo. Så himmelskt skönt att sätta dit dom! (Katti! du kan inte svika oss nu!)

Och Bettson tänker flytta ifrån mig! min kära kusin. Jag vet inte hur det kommer bli med den där buggkursen i höst om hon inte tänker bo kvar hemma. Någon annan som är mogen för en buggkurs kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0