Update.

Vi ska åka till Norge en vecka med marinbiologigruppen. Hela individuella val-lektionen i torsdags gick åt till att planera mat inför resan. Kurt undrade om det gick bra att äta köttfärs i olika form två kvällar i rad. Hans undrade om vi ville ha någon efterrätt till middagen. Det var en ganska lättsam lektion, vill säga. Men en sak plågar min hjärna! Marinbiologiboken är på ENGELSKA!? Vad tusan tänker de med? Vi är ju ingen internationellklass heller! Det kommer bli tufft för mig det här..

Rawaz tyckte att våran klass var kinkiga när det gällde mat.
R: "Alltså, vad är ni för några!? Ni äter ju ingenting! Dario, är du inte man?"
Jag: "Hur mycket måste man äta för att vara man då?"
Rawaz räknar sina kycklingfiléer.. "typ 16 st"
"Men kommer du verkligen att äta upp allt det där?" Han var inne på sin andra portion, kvar på tallriken låg ca: 6 st torra kycklingbitar med såsigt ris runt omkring.
"Jaa, det är klart! ska vi slå vad?"
"Klarar du det på en minut?"
Amanda: "Är det bara jag som tycker att han börjar äta fortare?"
Jag: "...Tio sekunder kvar.."
R: "Alltså! det är omöjligt! Man klarar det inte på en minut"
"Nej, man kanske måste vara man nog för att fixa det"


galna klasskamrater i fotbollsmålsnät.

Allsvenskan på tv. Domarn råkar träffas av bollen så det försvarande laget kan kontra. Jag tyckte att man skulle införa en regel i sånna situationer. Man kan ge bollen till laget som hade den, så det inte blir något orättvist mål p.g.a. en klantig domare. "Pppfff!" tyckte Johan. I så fall kan man ju göra alla vapen till blommor också kan man köra bil på saft istället för bensin!
Vi hade kardborrekrig. Prova, det är jättekul. De fastnar på jackan, på jeansen, på mössan, på tröjan, i håret, på flätan, överallt. Och det roliga är när det säger "ploff" så sitter de där.

Ikväll har internationellarna nollning. Ska bli kul att kika lite på..
Och hej hopp, jag och fia fick MVG på myr-rapporten!

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha! :D karborrekrig äger fan! :D

2008-09-14 @ 22:31:31
Postat av: Maria

mm :) kanske hur kul som helst! ;D

2008-09-15 @ 14:59:29
URL: http://marybond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0