klappat och klart!

Okej, så här ligger det till: jag bor hos mamma varannan vecka, och som läget är nu finns där ingen dator. Alltså: inläggen kommer i stim på jämna veckor, och under de ojämna.. tjaa, ni måste ju ha något att längta till, kära läsare! Men jag hoppas inerst inne på en bärbar dator till julklapp..

Det är inte ofta jag går på stan med min lillebror, men håll i er nu... Idag gick jag på stan med Marcus!? Efter att vi hade suttit på nian en stund och käkat friterad kyckling, drog jag med mig honom på en runda genom Gävle city. Det var nämligen en liten speciell julklapp jag hade kvar att fixa, och vad passade då inte bättre än lillebrors hjälp? tänkte jag. Men hur kunde jag glömma att han inte är det minsta intresserad av vad jag ska handla hit och dit. Det ända han ville var att gå in på någon affär med hårvax, åka hem, eller ta en fika..
- ..men jag måste ju fixa det här idag!
- men jag vill åka hem!
- ..varför kan du inte hjälpa mig lite bara?
- för jag orkar inte gå på stan längre!
- ska vi ta en fika då?
- JA!
- men du ville ju åka hem?
- mm.. men jag kan ta en fika..

Lata, bekväma unge!

btw. så kom vi kusiner på världens bästa julklapp till en mormor/morfar/farmor/farfar: en digital fotoram som man sätter in ett usb i, och kan byta bild när man vill! var inte det en toppenidé?

Kommentarer
Postat av: FIA

haha, vi har också köpt en sån ram till mormor och morfar! :D

2008-12-23 @ 14:01:22
Postat av: bujkläsk

du, jag har inte ens kommit så långt med lillebror än. trots att han går i åttan köper han knappt sina kläder själv, ännu mindre klarar han av att följa med mig och mamma på stan. Är det någon form av gen som killar har? liksom att dom överlag har sämre uthållighet när det gäller att knalla i butiker än vad vi har?

2008-12-25 @ 12:51:53
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: Maria

jadu bujjen, det verkar sitta i deras DNA på något sätt.. men märkligt kan man ju tycka att det är.. ?

2008-12-26 @ 17:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0