drar ihop säcken

Nu har nästan hela sommarn gått förbi och ni har inte fått veta någonting om mig och mitt liv. Det är ju uppenbarligen det ni alla sett fram emot hela tiden. Så dumt av mig att bara låta er ligga i solen hela dagarna i väntan på en skön uppdatering från min sida. Här kommer den, så nu kan ni bänka er framför datorn.

Hur som helst så har sommarn bestått av mestadels jobb jobb och jobb. Men här och där har jag lyckats smyga in en massa små härliga minnesvärda stunder:

daglig frukost: vattenmelon med tillbehör. Jonas över på filmkväll med Hannah Montana. Drinkblandartime med Johanna innan Elises feeezt. En hel del ölhäfvarträning. Mysmiddag med tältning och morgondopp på Brämmen.

Den här helgen spenderades i stugan med Axel och släkten min. Det var fisketävling så alla var på hugget... utom fiskarna.

Imorgon åker jag tillbaka till Linkan igen. En ny termin och ett helfestligt Nolle-P väntar där. Nu ligger hela mitt liv i en resväska. Hejdå Gävle och sommarn, Hej Linköping och höstterminen!

allt ba händer

Ny iPhone, sista dagen på jobbet, Axel kommer i eftermiddag, Vi åker till stugan ikväll, Jag blir ledig! Nu börjar mitt sommarlov och jag ska äntligen få några dagars vila. Herre min gud vad skönt det ska bli. Jag mår helt enkelt bra nu. Ville bara säga det

sommarsommarsommaaaar!

Det är 25,9 grader på jobbets soltak. Så vad passade inte bättre idag är shorts och linne. Jag är så stolt över morgontrötta Maria som visar sig vara ganska klok när hon väljer kläder åt mig. Tack!
Som ni märker så börjar jag bli lite senil här på sommarjobbet. Nu har jag bara 1½ dag kvar, sen blir jag social och pigg igen. Hoppet om en riktigt fin sensommar lever i mig. Förhoppningsvis ses vi då!

det är fest ikväll

Kaffe och räkmacka, med lite shopping på det. En perfekt lördagsaktivitet med Johanna. Nu har vi allt fixat till kvällen.

Imorse var jag så hurtig så jag tog en 5 km springtur också, alltså är jag värd lite drinkar ikväll!
Jag säger bara: WOOOOOOOOOOOOOPI

prepared for today

Så nu har jag provat på utegympa med Friskis & Svettis. Det var kul. Tror dock att Fia var bättre på att hålla takten än jag (innan jag kom in i andra koordinationsandningen, förståss)
Idag är himlen helt jävla blå. Jag har tagit så små (men ändå representativa) kläder som möjligt på mig på jobbet för att kunna utnyttja varenda liten solstråle som träffar mig på fikarasterna. Snart ska huden bränna!

udda träning

-Träna idag? frågade jag mig själv.
Ja, varför inte träna lite ölhäfv. 6 spendrupssprut senare står jag där och är besviken på mig själv.
En träning som inte gav någonting förutom en något större vätskefylld mage som skvalpade som havet när jag senare skulle kompensera med lite situps.
Idag är inte samma dag. Idag ska jag bli solbränd (när åskvädret dragit sig förbi), också ska jag gå på friskis i Bourlongern och känna mig duktig efteråt.
Det är torsdag och det känns som en bra dag faktiskt :) Yes
(ledsen för den urkassa uppdateringen, ni får helt enkelt ha tålamod med mig)

efter hagel kommer solsken

Ännu en helg är räknad. En helg där förvarningarna var: växlande molnighet med risk för åskväder.

Jahapp. Men det gäller att chansa ibland tänkte vi och drog ut till Brämmen i fredags (efter att det nyligen piskat ner hagel på uppfarten hemma i Gävle). Väl där ute lättade allting upp. Busigt nog slog vi upp vårt berguven-tält på "camping förbjudet"-området, tog oss en helt underbar middag med kallskuret och melonsallad på stranden och myste resten av kvällen/natten i tältet. Dagen därpå sken solen och vi fick oss ett friskt morgondopp i havet, raviolifrukost och typ årets första SOLTIMMAR!!!

Jag är störtnöjd.
I december åker vi till Malaysia också. Har försökt planera för fullt inför resan. Har någon av er varit där tidigare så får ni gärna tipsa oss om diverse resmål!

Ikväll blir det tårta och boende i Linköping-letande hos Elise

han kommer med solsken till mig

Jag hatar det. När byxorna spricker högt upp på innerlåret för att man är lite för överrörlig för sin storlek. Att hoppa på cykeln ska väl inte vara några problem tänkte jag. Nu ser det ut som nätad kassler ni vet.
Hur som helst. Det är glömt nu, för länge sen. Om ca två timmar kommer han till Gävle. Han jag väntat på i snart tre veckor. Jag talar om ingen annan är le bf.
Han lovade att ta med sig lite solsken också, och jag tror minsann att det ser ut som han närmar sig nu. Den blå himlen skvallrar.
Nu ska vi få några fler sommardagar tillsammans

snack

Det är mycket att tänka på nu, men jag tror att allt kommer ordna upp sig väldigt fint ändå! I helgen har vi haft några fartfyllda och planerande dagar i Torsåker med MPiRE. Vi har kommit en god bit på väg med allt vad det heter och det börjar kännas tryggt!

Nu har jag några regniga jobbdagar att ta mig igenom innan torsdag eftermiddag då Axel kommer hit. Nu har jag saknat honom tillräckligt tycker jag!

Till kvällen blir det träna och se brorsans fotbollsmatch. Inget märkvärdigt, men ganska skönt.
Jag måste lägga upp lite bilder. Ska ta och göra det innan jag glömmer att de finns...

bit ihop

Är så satans trött idag. Det blev hektiskt igår-kväll. Jag och kusinen somnade i solen ute i Vårvik efter en härlig picknick. Skyndade hem för att åka och handla massa mat, Flängde runt och letade surströmming på olika mataffärer till jag hittade den perfekta. Storstädade hela huset med brorsan och packade för morgondagen (=idag!), och drömde mardrömmar hela natten. Är det resefeber mån tro?

Idag fick jag ögon-migrän på jobbet. Man tror att man håller på att bli blind, men det är tydligen ingen fara då det går över inom en halvtimme. Läskigt iaf. Det var lite svårt att fokusera där ett tag.
Nu har jag lite lagom huvudvärk, men aä taggad till tusen på sommarträff ikväll ändå! Jag och Emilia far från Gävle station 15.30 om allt går enligt planen.

spring skåla veva, allt som behövs

En tur till uppför backen blev det igår, och sen en härlig kväll på Söderhjelmska efter det. Skönt att träffa alla brudarna igen efter så lång tid. Jag ligger efter i allt skvaller, tissel och tassel, men jag klarar mig bra ändå. Ska försöka catcha upp lite mer med dem senare.
Idag är det torsdag. Det är inte bara jag som går och räknar ner dagarna till helgen I guess. I eftermiddag blir det troligtvis picknick med kusin-Jonas, städning av pappas hus och inhandling av mat som ska med till sommarträffen i helgen. Hihi. Vi "Norrlandstjejer" hade turen att hamna i samma matgrupp, så här ska köpas surströmming som vi bestämde att bjuda på till lunch. Resten av MPiRE kommer att älska oss, för resten av våra liv!
Ååh! Känslan när "Flytta på dig" kommer på radion och man börjar veva inlevelsefullt helt omedvetet på jobbet...
I love it. Studentlivet, Jag saknar dig!
Har bestigt berg två dagar i rad. Benen börjar klaga på mig

come out come out where ever you are

Powerwalk med mamma igår till Hemlingby och runt ett varv. Sånt jävla självförtroende när jag bestämde mig för att kuta uppför Hemlingbybacken mitt i allt. Men hör och häpna, det gick faktiskt. Väl däruppe ligger tre folk och har picknick. Kände hur deras mysiga sommarkvällsstämning direkt försvann när jag flåsade högljutt några meter därifrån. Trevlig inkräktning.

Dagens matlådelunch är pannkaka med jordgubbar och grädde. Känns bra att hålla fast vid lådan även på sommarn så man inte får en chock väl tillbaka på Liu.

Ikväll: Middag på stan i solen med en iskall öl och tjejerna runt omkring sig! Väntar bara på att molntäcket ska ta sig förbi staden...

oh sunny day

Ny klocka, nytt linnex2, ny BH, nya bra att ha saker till håret mm. En shoppingrunda på stan i ensamhet kan ge ganska bra resultat. Som igår ungefär. Jag känner mig sommarfräsch nu. En liten piggauppare här på jobbet. Vad som mer piggar upp är SOLEN som bara skiner så det glöder över Gävle idag. Mums så bra man mår

out night

Har fortfarande inte lyckats ta mig ut på krogen-krogen än, men igår var det nära. Vi satte oss på Saint's och sen var klockan 01.30. Då först kommer jag på att allt stänger redan kl 2 i Gävle, så det hanns visst inte med någon nattklubb denna gången heller. Dock hade vi det mycket trevligt ändå. Från grill-middag och nostalgibilder från gymnasietiden, till att hänga på torget och inse vad meningen med de oerhört malplacerade ståbänkarna egentligen är. Spionage.

Jonas, Simon och Andreas upptäcker hur funktionellt det är med ståbänkar som spionageutrustning