Vaddå jul?

En jul som inte liknat någon av de tidigare. Det är vad jag har fått uppleva.
För det första har den där riktiga julmyskänslan inte slagit mig än, och vi har redan kommit till annandagen. Varför finns den inte där? varför går jag inte runt och är småler åt allt ljus och alla julens godsaker. Varför irriterar jag mig på allt det där som hör till? Allt detta fettet på julskinkan som man måste stå och riva bort så fingrarna blir kladdiga, skummet som blir när man är för ivrig på julmusten, allt julgodis som man går runt och tittar på men inte vill stoppa i munnen för man innerst inne vet att det inte är bra, man tränar ju så dåligt nu, måste börja tänka på beach -09.

Julafton brukar vara en lugn dag. Grejen är att man ska gå runt och vänta på kvällen, för då får man paketen. Men i år blev den där pirrande väntan väldigt kort, bara en timme efter att jag sett klart hitta nemo på morgon, var det dags att åka hem till mamma och äta julbord till lunch med kusinerna. Paketen delades ut redan innan Kalle Anka!? Sen satt man där på kvällen.. What to do, liksom?
Vi begav oss hem till farbror Erik som tillsammans med Åsa och hennes ungar firade jul med Åsas släkt. Jaha, då fick man alltså lära känna lite nytt blod (från Holland) på julaftonskvällen. Men vem i hela friden firar julafton med okända människor!? Jag bestämde mig i alla fall för att: Här kan jag inte sitta och äta upp Andreas "Bertie Botts bönor" hela kvällen, så jag begav mig till familjen Widlund, där jag faktiskt hade fler av mina släktingar. Vi såg en film och gick ner på midnattsmässan i gamla stan, som slutade precis då vi anlände..

Jag flängde runt hos olika släkter under julaftonskvällen, det kan varit därför jag inte upplevde den riktiga julefriden..

Nu är vi hos farfar i malung. Maggan, farfars sambo, föder oss med fett och socker. Vi får efterrätt till varje måltid, skulle inte förvåna mig om hon gav oss det efter på frukosten med. Idag har jag lekt isprinsessa medan de andra spelat bandy i malungs ishall.

Från mig hela, till er alla, En Riktigt God Jul!

 
Spark-race


Kommentarer
Postat av: Johan

Jaja klaga inte, du har ju mkt släkt som vill fira jul med dej. tänk på dom som inte har nån alls att fira med, dom skulle döda för att vara i din situation på julafton ='(. Men God Jul själv!:D =P <3<3

2008-12-26 @ 18:14:02
Postat av: Maria

Jaja, god jul själv. :P

2008-12-26 @ 18:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0