Sol och bad

Jag var på fjärran idag. Jag har tidigare sagt att jag inte gillar fjärran och jag står fast vid det nu också. Visst, det är mysigt att ligga och sola brevid volleybollplanen och så, men poolen är pisstråkig. Vad är det tänkt att man ska gör i den egentligen? simma? motionssimma? undervattensimma? flyta? stå på botten? inte så kul. Men solningen var efterlängtad, och jag är glad att jag har fått bättra på brännan lite.

Jag hittade en gammal dagbok med tre sidor skrivna:
9/1-2000. Hej hej halå dag-boken.
Idag sitter jag i flygplanet. Vi ska flyga till Fuerteventure. Just-nu flyger vi över Amsterdam. Jag hoppas att det blir fint väder.

10/1-2000. Hej hej halå dag-boken.
Idag är vi på stranden Olivia-beach. Vi byger sandslott men vågorna förstör hela tiden. Vi har fint väder. Nu ligger jag och solar. Jag har inte träffat någon kompis en men det går bra att leka med Marcus. Vi har vart på en strand-rasurang och vi åt kykling och mamma och pappa åt soppa men jag fick pappas soppa för jag tyckte inte om kyklingen.

11/1-2000. Hej hej halå dag-boken.
En ny dag på Fuerteventura. Idag åckte vi mini-tåg ett och ett halft varv sen gick vi av på stan och tittade i affärerna. senn gick vi till en bad-strand nära en restaurang som hette Waikiki. Vi bygde sand-slott och vi ville att vågorna skulle komma och göra en vall-grop och då matade vi dom med sand, och där trefade jag en kompis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0