Teater på hög nivå

Koller cyklade hela vägen från furuvik idag. Vi spelade minigolf med elise, vic och hennes kusiner. Glass och chill, sen drog vi till barnvakten vic för vi hade hört att de skulle baka muffins! De hade inte bakat några muffins, så vi fick dra igång det hela. Koller kan inte knäcka ägg. Han splaschar dem bara så det kommer på golvet och allt. Chokladmuffinsen blev goda i alla fall. Lite avundsjuk är jag dock på vicans kusin som fick en mer än oss andra för att hon ville ha det (och för att hon var minst, 5 år). 

Grillen var seg ikväll. Efter maten, efterrätten, tv-spelandet, "minglet", leket med hunden och studsandet slog vi oss alla ner i soffan och tittade på gammal film från 2000. Det var jag och Bettan som hade teater och sjöng egenskrivna sånger för våra familjer. Vi var minst sagt söta. Och vi skrattade, både då, och nu i soffan. Vår "teater" bestod av en massa fyndiga trick. Ett av dem vid namn "små fötter", då vi tog fram en badrumsspegel och satte den på våra tår. När man sedan vinklade spegeln lite neråt kunde man se tårna i den och det såg ut som att våra fötter endast bestod av tår, åt bägge håll, vilket vi hade väldigt roligt åt då.

Det gulligaste var kanske: 1. Att jag och Bettan hade precis lika kläder. Röda dräkter med luva på, för då såg vi ut som den snälla häxan Wendy i "Casper möter Wendy". 2. Att när vi presenterade våra egenskrivna låtar så fick vi varje gång en komentar av småbrorsorna "den har vi hört. pust" eller "Den kan jag." 3. Att i den så kallade mellanakten busar pojkarna framför kameran och är hur söta som helst! Jag älskar att se på gammal film!

grillkväll

Jag och papp har suttit och översatt tyska. Vi beställer en enhjuling från deutschland som kommer innom en vecka, hoppas vi.  Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0