börjar känna jul komma

Ännu en helg har gått och snön har fallit över Gävle i ytterligare några dygn. Nu är marken täckt med vitt puder och vägen till skolan är knölig, det har blivit mycket svårt att identifiera gropar m.m. under snötäcket.

Eftersom varken Andreas eller Amanda var i skolan idag, så misstänker vi att Älvkarlebybussen har blivit inställd.

Fem Jultecken:
1. Jag och Fia har bakat pepparkakor och samtidigt sett Pippis jul på VHS.
2. Jag och Johan har bakat lussebullar och druckit Blossa glögg med russin och mandel.
3. På stan hänger det glimmande pynt i form av stjärnor mellan husen.
4. Koller vill vara tomte på nattinnebandyn.
5. Jag har fått en choklad-julkalender av mamma som jag ska gotta i mig varje dag i december månad.

 

Det är alltid lite svårt att komma upp på måndagsmornarna, eftersom man under helgen vänt helt på dygnet, då är det i säng tidigast 3, och upp lite senare än tuppen, vid 11-12 nån gång.. Minne från Sahands fest i fredags: Pooya och Pedram står bak i bussen och sjunger "Tänd ett ljus" .. 

Man har redan börjat längta till nästa helg, då är det dax för nattinnebandy. Och sen försöker vi ännu en gång få igång en klassfest, vilket är lite knivigt eftersom INGEN har lust att bjuda hem 30 pers. Vad ska NV2C ta sig till?


Kommentarer
Postat av: Johan

ja det var ju faktiskt bara "tänd ett ljus" dom sjöng, sen kunde dom inte resten xD

2008-11-24 @ 18:06:58
Postat av: FIA

kan inge offra sig till klassfesten? det är ju en perfekt helg nu ju!!

2008-11-24 @ 19:39:20
Postat av: Maria

Fia! nu blire ju klassfest ändå!!! :D

2008-11-25 @ 17:19:09
URL: http://marybond.blogg.se/
Postat av: FIA

JA :D du måste bli pepp du med !

2008-11-25 @ 20:46:38
Postat av: Elise

Jag har också fått en chokladkalender, så nu kan jag gotta mig lika mkt som du! :D

2008-11-27 @ 20:49:45
Postat av: Maria

ååh, Elise! vad vi ska gotta tsm!! ;D

2008-11-29 @ 16:57:24
URL: http://marybond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0