nattinnebandy, en höjdare!

Gårdagen bjöd på nattinnebandy vilket betydde sen kväll, och slut kropp. Det var ingen höjdare att cykla hem i uppförsbacke idag från stan. I vårt lag var man utklädd till 70, 80-tals gympatjejer. Med färgglada leggins/strumpbyxor, benvärmare och tajta bodys skuttade vi runt i idrottssalarna. Vår uppvärmning kunde man ju inte heller klaga på.. Dock hade vi lite otur i själva turneringen. Våra två motståndarlag bestod av killar, men till allas stora förvåning tog vi ledningen i matcherna med 3-0 resp. 2-0. Lite orutinerat, kan tyckas att vi inte behöll ledningen i någon av dem, men kul hade vi!

     

2 timmar senare var det dags för föreningsturneringen, där jag ställde upp i GGKS lag. Vi var tre: Jag, Malin och Jonas. Med en vunnen match mot de skrikiga tjejerna i runa, och en avgjord spelad match mot verdandi vann vi gruppen och gick direkt till semifinal, då Jonas kom på att han skulle åka hem med bussen!? SVIKARE!

Jag och Fia vaknade vid 12 imorse. Det kallar jag att sova bort dagen. Men hur som helst begav vi oss ner på stan för att möta Torsbyflickan och ta en fika tillsammans. Det var lika mysigt som vanligt, om inte ännu lite bättre, eftersom stan är så julig nu för tiden.

Dagens goda gärning: Jag rundade upp med en krona till röda korset då jag köpte tre par trosor på gina för bara 129:-

Kommentarer
Postat av: koller

det dära var en mycket trevlig kväll :)

2008-11-29 @ 17:56:15
Postat av: Maria

jaa, det var det! och jag förstår om du är nöjd nu när ni lyckades vinna ;)

2008-11-29 @ 20:21:51
URL: http://marybond.blogg.se/
Postat av: joseifn

vadå skrikiga? man måste ju peppa!

2008-11-30 @ 20:12:56
Postat av: Maria

haha! joovisst! men ni var skrikiga :P tro det eller ej ;)

2008-11-30 @ 22:33:41
URL: http://marybond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0