köttig helg

Nedräkningen har börjat.. om en vecka är det höstlov!
Helgen spenderades hos farfar. Pappa har varit på älgjakt där, så lördagen gick åt till att paketera kött. I Malung finns för övrigt inte så mycket att hitta på. Jag och Bettan gick ner på grönland en sväng ("stan"). Maggan tipsade om en affär som hade kläder för både vuxna och ungdomar. "Annas house" hette den, och visade sig vara sämst!

Top 3, malungs affärer:
1. Dalaridå - presentshoppen som har allt från barnleksaker till sexleksaker (!?)
2. Expert - som ägs av pappas kompis, vilket kan leda till rabatter av olika slag
3. Det finns inga fler bra affärer. Men däremot räknade vi till typ 19 pizzerior!

   

mest nöjd: att vi tog ett träningspass. Min kropp behövde verkligen det. Vi joggade till slakteriet (där farfar var och städade bort alla rester) och tillbaka.


På vägen hem  stannade vi på Sollerön, där Jag och Bettson hittade en fårhage. Jag sa "kom då!" på fårspråk, och alla började kuta mot oss. Jag kan prata fårspråk! Bää..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0