Norway!

Norge-resan avklarad!
Det är meningen att norrmän ska vara snygga, så man hade ju hoppats att få träffa någon. Vi träffade en fiskare som tog med oss ut på havet för att ta vattenprover, och en jägare som hade skjutit ett får och skurit ut hjärtat som han höll upp och visade för oss.

På löpsö äger alla invånare tio får var. Jag har räknat ut det.
Jag ville gå in i en fårhage, och då tyckte Johan att; det får du väl..

Det har varit en vecka fullspeckad med ordvitsar, krabbor och banka bäver. Vissa roade sig med att möblera om lite här och där eller bada nakna i saltvatten och brunalger. Annars fanns också möjligheter till gummistövel-fotboll i mörkret, krabbfiske vid hamnen och bestigning av öns största (enda) berg. En mysig liten resa har det varit.

- Kurt! upp med händerna, jag har ett skjutmått! - Nils.

Vi har levt på varma koppen, gröt och köttfärs. Matpatrullen har skött sitt jobb fint till varje måltid, men vi var nog bäst. Jag och Andrew skrev ju t.o.m. en godmorgon-hälsning på frukostäggen.




Min godispåse som var stor gick åt i ett nafs. Känns inte så himla bra såhär på efterhand kanske, men för stunden var det sååå värt det!

På hemresan blev det sagan om ringen, som fia nu uptäckte att "den var ju faktsikt bra!". Ingen sten-sax-påse-turnering blev det som på resan dit. Jag tror värdarna var lite trötta för det. 30 timmar har vi åkt buss totalt, de 2, 5 dagarna på Löpsö kan man kalla bensträckare..

Eftersom många tycker att Fia har pliriga små kinesögon, så har jag och Jonas gett henne ett smeknamn. Numera kan ni kalla henne för Sushi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0