nya Bondfilmen - ingen hit

Vad man kan göra hemma under en slappdag:
- plugga till prov
- spela roller coaster tycoon
- lyssna på radions morgonpratare
- städa
- planera kvällen

Jag såg "Quantum of Solace" på bio med grabbarna igår. Den var överskattad, tråkig. Jag fattade aldrig vad handlingen var riktigt.. + att det var blött, och då menar jag blött! Jag och Johan cyklade ända från Andersberg centrum till fille och vidare till stan. Vädret var.. jaa vad kan man säga.. Den första snön föll ner över staden, det gav en mysig vinterkänsla innombords, marken blev vit och vi gapade stort för att fånga så många snöflingor i munnen som möjligt medan vi cyklade mot biomörkret, vi hade roligt och jag fångade flest.. ELLER INTE! På riktgt var det såhär: Vi plågade oss ut i kylan, torkade av cykelsadlarna så vantarna blev dyngsura direkt, snön kändes hagelaktig, hård, och blöt. Johan kastade årets första snöboll, och missade. Efter 10 meters bikande upptäckte jag att sminket rann ut, luggen droppade, det piskade i fejan. När vi kom till Fille stod Falk där och skrattade åt de två snömonstren som anlände. Kläderna hann aldrig torka under filmen. Där satt man och frös!


Kommentarer
Postat av: bujkläsk

i Värmlandet har det tett sig så att snön som kom under höstlovet - och som vi alltså tyvärr aldrig hann se skymten av - har smält och blivit blöt MEN sedan fryst igen vilket gör hela byhålan till en skridskobana. Jag känner mig som en stelopererad bambipåhalis/pensionär när jag går till skolan!

2008-11-04 @ 08:54:41
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag känner igen detdär.. pappa har nu varit så gullig och satt dubbdäck på min cykel, eftersom jag envisas med att cykla till skolan året runt :)

2008-11-04 @ 22:02:58
URL: http://marybond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0