kurerare

Gårdagens movie night var menat "spider man 3", men så blev det ju inte. Hulken fick ersätta, vilket inte var precis llika bra.. Idag är nog den segaste dagen på länge. Jag och febriga lillebror är ensamma i huset, vilket betyder att jag får aggera lillmamma. Marcus ligger i soffan och ser på tv. Han har gjort det ändå sedan jag vaknade kl 9 imorse. Jag pluggar, måste börjas i tid när man kommer hamna en hel vecka efter i skolan nu när vi åker till Norge.
- Maria, kan jag få mer vatten? .. Eller förresten! blåbärssoppa..
- Hur ska du ha det?
- Jag tar nyponsoppa. 

Förövrigt har jag hunnit med en tur ner på stan. Växlat till norska kronor, handlat åksjuketuggummin, baffucin&nässpray (till sjuklingen) och såklart en fet påse godis. Så nu är jag pepp på lite marinbiologi. Det känns bara ganska drygt att vi ska åka buss i minst 12 timmar!

Är det någon som kan lära mig lite norska?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0