Sista sommarlovsveckan

I onsdags fyllde pappa 50. Vi firade med att sticka iväg från släkt och bekanta. Till Sthlm for vi, och Grönalund. Bodde på hotell en natt och sedan en shoppingrunda. Jag tror inte jag har gått på stan med pappa sedan jag var mini. Men det gick bra, eftersom jag inte var på världens shoppinghumör och inte behövde slinka in på alla tjejaffärer..



Jag och Johanna hade planerat en Harry Potter-mara med engelsk konfekt och mentos på torsdagskvällen, och så blev det! fast Fia kom med på ett hörn, tejen som inte gillar Harry Potter, eller godis, så då måste ju vi utgjort ett väldsbäst sällskap eftersom hon ville hänga på!

I fredags fyllde en annan år, 18, och det var Falk. Nu är det inte många 18årsdagar kvar. Han bjöd in till en liten fest, som gick i Alanyaresans fotspår. Internskämt och massa snack. Jag och Elise försökte ändå flika in hierba och Gran Canaria på ett litet hörn, men blev överröstade av 6 manliga stämmor.

Nu sitter jag uppe i stugan och lyssnar till mitt efterlängtade spotify. Har precis kommit tillbaka efter en springtur runt kohagen. Idag ska farfar ha 80årskalas, och han har bjudit in ca 100 pers. Så vi har bakat 6 tårtor och håller på att fixa för fullt. Snart anländer kusinerna som varit i Alanya en vecka. Jag hoppas de inte har svininfluensan, som vissa andra hade dragit på sig!

Kommentarer
Postat av: fia

duu, jag gillar visst hp!

2009-08-23 @ 13:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0