bli inte lata bara för att Gud häller socker på er!

- Jag vill dra på mig en varm scoteroverall och kasta mig ut i en snöhög, simma runt fär ett tag och sedan bli inropad av mamma på glögg och lussebullar!

Snön har kommit till Gävle, Äntligen! tycker många (inklusieve jag förstås), andra tycker det är jobbigt (vilket jag har noll förståelse för). Morgonäventyr är ju bland det härligaste som finns. Att slira hela vägen ner till skolan på cykel i snöunderlag med gömda isfläckar här och där får en ju att verkligen vakna. Backen vid konserthuset var nog största utmaningen den här morgonen. När jag närmade mig den mötte jag en gubbe som vinkade och skrek till mig "Det är JÄTTEHALT i backen" Med blicken fortfarande fast på marken framför mig och kinderna inburrade i halsduken hörde jag ändå vad han sa, och gick snällt av cykeln, vilket var tur. Jag hade svårt att inte ramla FAST jag gick ner. I kurvan längst ner skådade jag cykelspår som ledde rakt fram, bort från cykelbanan och ut mot ån. Hade jag inte följt gubbens goda råd hade det nog blivit ett plums för mig imorse.

ÄLSKAR SNÖ <3 KUL JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0