Eskimåer i poolen

Jag önskar innerligt att jag hade åtminstone en ynka liten bild från dagens aktivitet på fjärran höjder-badet. Islivräddning stod på schemat. Ella tog täten, drog på sig täckbyxor, jacka, skor, vantar, isdubbar, ryggsäck och samemössa för att sedan bli nervickad i poolen. Hon tog sig upp på "isflaket" smidigt som en ål och sedan var det restens tur. Dario gick och spände sin muskulösa nakna överkropp, Jim stod inte ut länge med ryggsäckens fångrem mellan benen, Martin hoppade upp och ner i sin vattenfyllda betongtunga utrustning och Koller showade runt som vanligt. Övningen i sig var ganska spännande och kul.

Jag och Ella tog oss ett litet bubbelpooldopp efter lektionen. Mys! Länge sedan man var på fjärran har jag kommit fram till efter denna dag. Men ändå minns man så väl doften av pommes frites, de ljumna (på gränsen till för kalla) bubbelpoolerna och badvakterna som passerar var och varannan sekund. Röken från utomhuspoolen visade att det fortfarande var kallt och minusgrader utanför.

Den här eftermiddagen har varit min första fria på flera dar! Werners biologiprov överstökade jag på fort som attan, för att få mer tid för annat. Jag och mamma har varit en sväng på Erikshjälpen och på öda korset. Dels för att skänka, dels för att införskaffa. En ny flannelskjorta för 20kr blev mitt resultat.

Om 10 min är det de sökande böndernas tid, där jag ännu en gång ska sikta in mig på att skratta högt åt Roger och mysa framför Toves äventyr.

Ella Tapia, du är mer än bara trevlig ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0