ska jag yla under månens sken också?

Jag har betett mig lite som en ensamvarg under dagen. Promenad har varit the activity of the day! Och jag måste passa på att tacka alla vädergudar för det fina solskenet idag! tack! Jag har införskaffat två nya plagg, en T-shirt och en kjol, båda från Gina tricot.. En nolla stod i kassan och skulle lära sig hur man tog betalt:
- okej, då kan du ta den här kunden.
- ska jag? okeeehj.. Hej (till kunden = jag)
- så tar du och scannar in dem..
- bara såhär?
- nej, du måste trycka på knappen på scannern
- vilken knapp? den här?
- det finns bara en knapp..  Sen kan du säga hur mkt det blir
- okej.. vart står det någonstans?
- där (pekar), längst ner i hörnet
- okej, eehh.. 278.
(jag betalar med kort)
- hur gör jag nu då?
- då drar du kortet där
- åt det här hållet?
- nej, andra
- okej, så
- har du leg?
(jag tar fram det)
- vad ska jag göra med det här då?
- slå in personnummret
- okej.. 1991..
- nejnejnej, du behöver inte skriva hela..
- nehe, okej.. men vad ska jag skriva då?
- jaa, vad står det? ..910117..
- sådär?
- jaa, också de fyra sista.. enter.. så, också får hon skriva på där.. bra!

pust..hade jag inte handlat där, hade jag kanske haft tid att springa ett varv runt jordklotet idag!

Ensam hela dagen, man får ju nästan ont i magen!
Jag har sytt om ett gammalt nattlinne till en tunika! jag är kreativ!

Igår åkte jag och vican skridskor på IP så länge, att belysningen hann slockna. Nu är hon, Elise och Fia i storstan och spenderar. Johan har åkt kinespulka på kullen.
//ensamvargen.


Kommentarer
Postat av: the j

<3 praoelever. Och satan så mysigt med skridskor! eftersom att vi till och med fått stadigt med snö och minusgrader här nere nu har de spolat upp en liten fläck brevid skolan man kan glida runt på, dock har jag inga skridskor så jag har inte fått ta del av myset ännu. Dock hade jag nog ändå haft skapligt med problem, finns inte bromshjälpen "sarg" till hands kan det rentav bli riktigt farligt.

2009-02-12 @ 16:09:31
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: Maria

O, du milde en isbana i Torsan, vad skådar mina öron? men håll dig borta därifrån, J, så du slipper skador.. <3

2009-02-12 @ 21:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0