Krångeltransporter

Halkkörningen idag var jättekul. Efter det åkte jag tåg hem direkt från Falun. Jävla krångligt det skulle vara då. Först kan inte kontokortet läsas, så jag får en dryg faktura hemskickad, sen försvinner strömmen och vi blir stillastående utan ljus mitt i en skog i Dalarna. Rullade vidare då åskan hade lagt sig, och sedan i Hofors har ett annat klantigt tåg fastnat på spåret, så vi får kalla på buss. Resan förlängdes 2,5 timmar och jag hann aldrig ner till volleybollplanen.. I Furuvikk var det 23 grader i vattnet, perfekt för ett bad!

Nu sitter den förstående flickvännen och väntar på sin pojkes biobesök. Tänk om alla var så tålmodiga som jag!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0