Du ser stark ut idag

På tågstationen i Borlänge..
Jag hade precis anlänt från Gävle. Efter 4 dagars camping på peace and love har jag åkt hem, träffat familjen och pojkvännen, men inte hunnit samla ihop alla krafter.. nu var jag på väg till Malung. Jag satt och väntade på bussbytet i ca 40 minuter. Alldeles utanför fönstret vid stationen lår högar av skräp. Lastbilar och folk med krattor var i full gån i varje hörn. "I år har peace and love varit varmast, bäst och störst" säger recensionerna. Jag håller med! Med blåsor under fötterna, ett svettdoftande linne, nersmutsade jeansshorts, en svidande bränna, tre milkshake i magen, risigt hår, några ljumna öl i väskan, minnen, i snitt 3 timmars sömn per natt, och utan skor, pengar, eller röst, åkte jag hem i söndags morgon efter 1 timmes sovande i skuggan i en park den natten. Hemkomst, buss ut till furuvik, glömde badkläder. Kalsonger och en lånad topp får duga, lite mat i magen, kortspel i solen med hatt, somnar nästan, åker hem kollar tågtider, till sängs kl 21, sover till 7, upp och packa om, åka tåg, och där satt jag på Borlänge Centralstation. Ush så trött jag kände mig. Gick till press byrån för att köpa något uppiggande. När jag smaskat i mig nyheten "Solero berry berry", tar jag upp servetten och vecklar ut den. I en liten text har man tryckt dit "Du ser stark ut idag"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0