ekonomiplanering för de utan inkomst

Om farfar var min pappa skulle jag inte få åka på peace and love, eller måla naglarna lila, men till dansbandsveckan i Malung skulle han släppa iväg mig, säger han. Vilken tur att han inte har kontroll över mig. Johanna kom med den briljanta idén att redan nu börja samla pengar till nästa år. Alla som ska tillhöra campet ska leta fram en gammal glasburk och varje månad lägga 100 kronor där i. Om ett år borde man då fått ihop så det nästan räcker till ett festivalpass med camping! Strålande!

Nu sitter jag hos farfar och har läst halva körkortsboken idag. Halva kvar, och då har jag läst den 2 gånger.. Imorn är det dags för halkan i Falun.

Kommentarer
Postat av: Elise

Bra idé det där med glasburken, ska jag också köra på :) lycka till med halkan!

2009-07-01 @ 10:15:38
Postat av: Maria

leta fram en burk redan nu! ;) halkan var skitkul :D

2009-07-01 @ 21:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0