KallesKaviarKlassKamrater

Vi hade en sån där seg håltimme idag, men jag roade mig med... ATT KONSTRUERA KLASSKAMRATER I KALLES KAVIAR-FORMAT! gissa vilka? svar längst ner!


En dum sak är att grindarna stängs kl 5 på skolan. Nu var det ju så att jag var på möte och när jag skulle därifrån så var cykeln liksom inlåst på skolgården.. Jävligt smart att låsa, när man t.o.m. vet att individuella valet håller på till 5 torsdagar! Som tur var kom Oskar och hjälpte mig från utsidan. På vägen hem ligger det en man mitt på cykelbanan i skogen, med armarna utsträckta för att ta mer plats. Hans cykel står parkerad brevid. Vi cyklar sakta förbi på sidan om honom. Där ligger han och blundar bara.
- Vad elakt det känns att bara åka förbi, tyckte jag.
- Men han andas ju, säger Oskar som ser bröstet gå upp och ner.
I alla fall känner jag mig tvungen att gå fram och fråga hur det är fatt. Mannen lyfter på huvudet: "ööhh..mm, ja jo, de ä okej.. ja g vilar bara lite" ..konstig kille

Jag och mamma var och hälsade på mormor idag. Hon bor på ett ställe för gamla (många senila) människor som väntar på en plats på ålderdomshem (väntar på att någon ska dö, så det blir en ledig plats). Tanten i samma rum låg och pratade för sig själv: "ååh, måste jag kamma mig, klockan är 3 i 10, 10 i tre!"
- Så där håller hon på hela tiden, berättar mormor.
"Ååh, vad är det här för folk! släng ut dem, de för sånt odjud!"
Mormor sneglar mot tantens säng och skakar på huvudet..
"Ska ni gå nu?.. SKA NI GÅ NU!?"
- Ja, snart ska vi gå, svarar vi.
"Oj vad skönt att ni försvinner, jag svettas så! Hejdå!"



Kaviar-Svar: 1.Andreas, 2. Sofia, 3. Jocke, 4. Jonas, 5. Matte, och 6. Peddy 

Kommentarer
Postat av: uji

vad mycket spännande människor du stöter på om dagarna, maria! (;

2009-03-13 @ 18:16:12
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: Maria

jaa, det händer inte ofta, men när jag väl stöter på någon så kommer de i flock tror jag :P ..precis som när man plockar kantareller, en liten under barren, och sen en hel hop under mossan!

2009-03-13 @ 18:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0