Höstlov

Jag har förtjänat det här. Ett riktigt lov. Ett mysigt, ruggigt, gula löv-lov. Efter en halv termins bara slit, press och stress har jag verkligen, verkligen behöövt detta.

Hur inleder man lovet då? Jo, med bullbak och plugg..
Igår var vi slöa och passade inte på att inviga lovet med en utgång. Men som tur var fanns det mycket att välja på på TV den kvällen. Soffan delades in i två delar: Mysdelen, där Z och Emelie satt och mös, och Bästa delen, där jag och Fille åt godis. Björnen satt bekvämt bakåtlutad i sin Björnfåtölj. Det jobbigaste med att kolla på tv med killar är att de överröstar allt utan att tänka på det, så för att ha en chans att höra vad filmerna handlar om måste man höja till högsta volym och spänna öronenriktigt ordentligt.

Hur som helsta ska jag baka bullar med pappa nu!
Ha ett trevligt lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0