längtar till lussebullar och pepparkakor!

No updates for a while, sorry!

Det har varit lite mkt sista tiden bara, men nu är jag tillbaka! Snygg och fräsch, redo för inlägg på inlägg!
Just nu sitter jag och Cia och laddar inför en spansklektion. Miniföredrag på främmande språk är ingen hit, men vi ska ta oss igenom det har vi bestämt. För övrigt har jag bokat hytt till studentkryssningen igår, och tankarna har redan börjat vandra iväg ut på havet..
Mycket händer runt studenten, vilket väl är ganska normalt. det är kryssningar, balklänningar, och studentmössor hit och dit. Än har inte paniken över ekonomin slagit mig, men jag antar att det kommer med tiden.
Födelsedagar här och där just nu. Varför ska alla fylla år samma tid på året, kunde inte föräldrarna planerat liite bättre!?

Aja, och snart kommer snömyset och advent. ÄLSKA! Tänk er tidigt en morgon att vakna till julmusik från radion, och se adventsljusstaken stå och tindra i fönstret. Glida i tofflorna som står och väntar nedanför sängen och dra på sig morgonrocken för att sedan gå ut till köket, där mamma står och trallar "nu är det jul". Att få serverad tomtegröt med kanel och socker, och en smörgås med saftig julskinka. Och titta en skvätt på julkalendern medan det yr runt lite snö utanför köksfönstret. 

idealiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0