Marias påsktips!

Nu är ju påsken slut och till nästa år skulle jag vilja ge er några små tips som förgyller denna högtid.

1. Äggvästar. Till påsken vill man kanske måla ägg. Men enligt mig erfarenhet blir det inte alltid så snyggt. I år har jag upptäckt något suveränt. Det är en plastgrej med en bild på, som man bara trycker över det kokta ägget, och sedan håller ner det i kokande vatten i 3 sekunder, när man tar upp det har plasten krympt ihop och sitter som slickat runt ägget. Skitsnyggt!

2. Sola! Det är påskhelgen man ska utnyttja för att ligga steget före. Vårsolen är ju väldigt stark just nu så placera en solstol utomhus och sätt dig där mellan 11 och 2 mitt på dagen. Hur skönt som helst!

3. Håll koll på tv-tablån! Precis som runt jul, visas en massa bra filmer i påsk. Man kan ju till exempel aldrig se Harry Potter för många gånger..


Mina små påsktips: äggvästar, sola och HP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0