jobba jobba jobba!

Nu har vuxenlivet börjat ja. Igår var min första arbetsdag på lantmäteriet. Skönt att det regnade. Har däremot hört att det kanske blir sol imorgon så då blir det till för mig och Andrea att ta med våran 9-kaffe ut på innergården och pressa lite. Även lunchlådan och 2-kaffet får nog följa med ut skulle jag tippa. Jag ska ta vara på varje chans jag får till lite solsken. Man vill ju inte klassas som blekfis nu när alla andra ligger ute i bikini om dagarna.

Angående jobbet så har jag inte riktigt kommit igång än. Det är så mycket nytt att lära sig, så jag har min lilla läromästare, Luis (som pratar spanska när familjen ringer honom, så jag lär mig bra grejer även då!). Tjejen brevid mig är ryska så jag känner mig verkligen internationaliserad!

Nu är det VM på tv, såklart, och jag har tydligen tippat 3-1 till Brasilien idag. Bara att börja hoppas på lite mål då. Hittills har det här VM-tipset gått åt skogen..


Lantmäteriets nya arbetstillskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0