handikappad, men positiv!

- Andas bara normalt i den här, så kommer det kännas lite snurrigt nu när vi har sprutat in det här, men det är helt normalt... ååååå svart!

Vaknade två timmar senare (och hade drömt om Fias blogg, haha), spydde två gånger, åt en macka kl 17.00, som var den enda fasta födan på hela dagen.


Man får ju så snygga kläder på sjukhus, här till vänster ser ni en finfin strumpa for example..

Nu är jag alltså färdigopererad i knät och det känns ju bra. Dock var det inte så lindrigt som de påstod förrut, utan jag får inte stödja mig på höger ben på 2 månader. Jag har redan fått nog av kryckor på en dag, och imorgon bär det av till Uppsala uniiversitet. Hoppas man inte behöver vandra runt så otroligt mycket. Nu gäller det att tänka positivt. Jag ska därför lista nya saker man faktiskt KAN göra som handikappad.

Vad man KAN gör med kryckor:
-spela teater
-åka buss
-knyta skorna

Vad man INTE KAN göra med kryckor:
-Ta mat i matsalen själv
-leda step-pass på idrottslektionen

Skönt att den positiva listan vann idag. Bra start på mina 2 handikappmånader!
Ni som läser min blogg får alltså ta hänsyn till mitt lilla handikapp den kommande tiden, men ni kommer inte bli besvikna! I promise!

Studentkryssning, Here I come!

Kommentarer
Postat av: Cia

Kör hårt på kryssningen! :D

2010-03-17 @ 17:43:17
URL: http://thepinkys.blogg.se/
Postat av: fia

vilken bra dröm du måste haft, haha!

Skönt att höra att allt gick bra ändå, du vaknade ju i alla fall :)

Du får köra stenhårt på roboten i helgen ;)

2010-03-17 @ 17:58:41
URL: http://fiaham.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0