Peeeeeeeeeeeeeeeace

När alla coola kids köper shm-biljetter går man själv och kirrar peace and love-ticket. För fjärde året i rad ska jag dit nu alltså. Men det blir bara en dag i år. Imorgon spelar Mumford and sons, så det var ju ett måste att åka dit med tjejerna. Blir kul. Kommer vara astaggad på jobbet imorn hela dagen!
Woooooop

Det var på P&L som festivaldjuret inom mig vaknade till liv för första gången. Året var tvåtusennio och jag minns inte när det hände, men plötsligt var jag bara fast.
Kanske var det när vi åt langos på en gräsmatta som luktade öl, eller när vi lyckades smuggla in öl till festivalområdet mellan benen, eller när vi tvättade oss i en hink på campingen, eller när vi stod längst fram på Mando Diao och grät, eller när vi vaknade och sippade efter luft i det 50-gradiga tältet.
Jag vet faktiskt inte. Men något var det. Något magiskt som trollband mig till denna underbara känsla som jag än idag har svårt att släppa taget om.

Peace and love 2012, here I come!


P&L 2009. Jodå. En och annan fjortisaktig bild kan man ju skrapa ihop

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0